Valsts galvenais notārs nolēmis negrozīt 27.augustā pieņemto lēmumu par atteikšanos Latvijas pārstāvniecību reģistrā ierakstīt Krievijas valstij piederošo informatīvo aģentūru «Russia Today», informēja Uzņēmumu reģistra (UR) sabiedrisko attiecību speciāliste Evija Ivdra.

Šāds lēmums pieņemts, izskatot pārsūdzību par 27.augusta lēmumu. Galvenā argumentācija joprojām ir tā, ka iesniegtais pieteikums neatbilst Latvijas normatīvo aktu prasībām, skaidroja Ivdra.

Kā ziņots, šā gada 27.augustā UR nolēma atteikt Latvijas pārstāvniecību reģistrā ierakstīt Krievijas valstij piederošo informatīvo aģentūru «Russia Today».

UR skaidroja, ka, izskatot Krievijas Federālās valsts unitārā uzņēmuma «Starptautiskā informācijas aģentūra «Rossiya Segonya«» («Russia Today») pārstāvniecības reģistrācijas pieteikumu, Latvijas valsts notārs pieņēmis lēmumu atteikt minēto pārstāvniecību ierakstīt pārstāvniecību reģistrā.

Tāpat UR atzina, ka, izskatot iestādē iesniegto «Russia Today» pieteikumu un tam pievienotos dokumentus, tika konstatēts, ka tie neatbilst Latvijas Satversmei, kā arī citiem Latvijas normatīvajiem aktiem.

Vēlāk UR lēmums nereģistrēt «Russia Today» pārstāvniecību Latvijā tika pārsūdzēts. Iesniegumu ar aicinājumu atcelt «Russia Today» nelabvēlīgo lēmumu UR galvenais valsts notārs saņēma 25.septembrī. UR iesnieguma izskatīšanas termiņš tika noteikts šā gada 23.oktobris.

Jau ziņots, ka UR Krievijas valstij piederošās informatīvās aģentūras «Russia Today» pieteikums pārstāvniecības, nevis filiāles, atvēršanai Latvijā tika saņemts 29.aprīlī, iepriekš informēja UR galvenās valsts notāres palīdze Baiba Danovska.

UR arī lūdza Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei (NEPLP) sniegt viedokli šajā jautājumā, aģentūrai LETA iepriekš sacīja Informācijas centra vadītāja Agnese Berga.

NEPLP sniegtajā viedoklī minēts, ka saskaņā ar UR sniegto informāciju «Russia Today» mērķis ir ar radio un interneta palīdzību izplatīt «Krievijas Federācijas ārpolitikas interesēm atbilstošas ziņas Latvijas informatīvajā telpā».

Padome savā līdzšinējā praksē jau ir konstatējusi pārkāpumus elektroniskajiem plašsaziņas līdzekļiem, kuru pārraidītajā vai retranslētajā programmā tikusi izplatīta tendencioza, Krievijas Federācijas ārpolitikas nostādnēm atbilstoša informācija.

Lasīt un pievienot komentāru

JAUNĀKIE VIDEO